Wycieczka - Magiczny Madagaskar

Program wycieczki na Madagaskar

Dzień 1 Stolica Madagaskaru - Antananarivo (Tana) - Antsirabe

Po śniadaniu wyruszamy na zwiedzanie starej części miasta Tana, m.in. pałacu królowej. Miasto zbudowane jest na szczycie i zboczach długiego i wąski grzbietu skalisty, który ciągnie się na północ i południe przez około 4 km i wznosi się w najwyższym punkcie do około 200 m nad rozległą wyżyną. W przeciwieństwie do większości stolic w Afryce Południowej, Antananarivo było już dobrze rozwiniętym miastem przed nastaniem epoki kolonialnej. Miasto zostało założone około roku 1625 przez króla Andrianjaka, a jego nazwa "Miasto Tysięcy" pochodzi od liczby żołnierzy przydzielonych do straży

Przez wiele lat miasto było głównym miejscem wodzów Hova i nabrało znaczenia, kiedy stali się oni władcami większej części Madagaskaru. Antananarivo stało się miastem liczącym około 80 000 mieszkańców. W 1793 Antananarivo zostało stolicą królów Merina. Podboje króla Radama I uczyniły je stolicą niemal całego Madagaskaru. Do 1869 roku wszystkie budynki w mieście były z drewna lub trzciny i sitowia, ale nawet wtedy posiadało kilka pałaców drewnianych o znacznych rozmiarach, z których największy liczy sobie 37 m wysokości

Od czasu wprowadzenia budulca z kamienia i cegły, całe miasto zostało odbudowane i teraz zawiera wiele struktur w stylu europejskim, w tym pałace królewskie, domy należące niegdyś do premiera i szlachty, siedzibę francuską, anglikańską i katolicką katedrę oraz kilka kościołów z kamienia. Dzięki swojemu położeniu na znacznej wysokości 1 300 m - 1 400 m n .p. m., miasto słynie z łagodnego klimatu. W Antananarivo temperatura rzadko przekracza 26ºC, nawet podczas najgorętszych części roku. Następnie wyjazd do Antsirabe, założonego przez norweskich misjonarzy, którzy zostali przyciągnięci przez chłodny klimat i źródła termalne; nazwa Antsirabe oznacza "miejsce, gdzie jest dużo soli".

Tana do Andasibe ±135 km ±3 godziny

Bar, restauracja, internet, basen

Dzień 2 Ambositra

Po śniadaniu jedziemy na południe, cały krajobraz, składa się głównie z pól ryżowych. Zatrzymamy się w tradycyjnym rolniczym miasteczku - Ambatolampy, "miasto zbudowane na płaskim kamieniu", który jest, zanim będziemy kontynuować podróż przez Antsirabe do Ambositra.

Antsirabe do Ambositra ±93 km ±2h

Restauracja

Dzień 3 Ambositra - Ambalavo

Przed wyjazdem na Ambalavo, wychodzimy na krótkie zwiedzanie Ambositra, centrum przemysłu rzeźbiarstwa drzewnego na Madagaskarze. Architektura domów z rzeźbionymi z drewna balkonami i okiennicami jest szansą do zrobienia ciekawych zdjęć. Zwiedzimy niektóre z lokalnych warsztatów rzeźby w drewnie. Po drodze do Fianarantso mijamy liczne pola ryżowe przeplatane lasami sosnowymi. Po krótkim zwiedzaniu miasteczka Fianarantsoa, ​​docieramy do Ambalavo, gdzie zwiedzimy fabrykę wina, fabrykę papieru Anteimoro i kolorowy targ miasta Ambalavao.

Ambositra do Ambalavo ±210 km ±2h

Restauracja

Dzień 4 Ambalavo – Isalo: Anja Private Park

Dziś wyruszamy do Isalo, oddalonego zaledwie 10 km od Ambalavoa. Zwiedzimy Anja Park, prowadzony przez lokalną ludność. Zobaczymy tutaj wiele odmian lemurów. Podróżujemy dalej na południe, do Ihosy, stolicy plemion Bara i przez Plateaux de Horombe, ze spieczoną na kolor czerwony ziemią

Ambalavao to Isalo ±195km ±5h

Bar, basen kąpielowy

Dzień 5 Isalo National Park

Dzisiejszy dzień poświęcamy na zwiedzanie Parku Narodowego Isalo, słynącego z dziwnych formacji geologicznych. Piaskowce uległy erozji, tworząc spektakularne krajobrazy. Podczas pieszego zwiedzania z przewodnikiem po parku, mijamy naturalny basen wodny, po orzeźwiającej kąpieli, będziemy podziwiać panoramę Isalo.

Dzień 6 Fianarantsoa

Nasza poranna podróż prowadzi nas do Fianarantsoa - "Brama Południa" i dom plemion Betsileo.

Isalo do Fianarantsoa ± 300 km ±4h

Bar, basen kąpielowy

Dzień 7 Fianarantsoa - Tologoina - Ranomafana

Wstajemy wcześnie, śpieszymy do dworca kolejowego, jedziemy pociągiem w kierunku Manakara. Spędzamy Przez następne kilka godzin jedziemy przez krajobraz wschodniej części Madagaskaru, urozmaicony przez wzgórza i wodospady. Jest to wspaniała okazja do spotkania lokalnych mieszkańców, próbujących sprzedać swoje produkty pasażerom pociągu.

Fianarantsoa do Ranomafana ±65km ±1h

Bar

Dzień 8 Park Narodowy Ranomafana

Park Narodowy Ranomafana powstał w 1991 r. i obejmuje 40.000 ha, jest domem dla 12 gatunków lemurów. Nasi lokalni przewodnicy zabiorą nas na wyprawę do lasu, gdzie możemy spotkać ponad 100 gatunków ptaków, gady, motyle i inne owady, które tutaj żyją.

Dzień 9 Ranomafana – Antsirabe

Następnie wyjazd do Antsirabe, założonego przez norweskich misjonarzy, którzy zostali przyciągnięci przez chłodny klimat i źródła termalne; nazwa Antsirabe oznacza "miejsce, gdzie jest dużo soli". Antsirabe leży 169 km na południe od Antananarivo. Antsirabe słynie również z kamieni szlachetnych i półszlachetnych. Nasza cieszyć się zwiedzanie miasta gdzie zwiedzimy lapidarium z półszlachetnymi kamieniami, warsztaty gdzie buduje się Pousse Pousse (riksze) i miniaturowe samochody.

Ranomafana do Antsirabe ±300km ±3h

Bar, internet

Dzień 10 Antsirabe - Tana

Krótki przystanek w Ambatolampy żeby odwiedzić rzemieślników robiących garnki do gotowania herbaty. Przybywamy do Tana około południa. Zwiedzamy miasto i Marche Artisanal Digue

Antsirabe do Tana ±135 km ±3h

Bar, restauracja, internet, basen

Dzień 11 Tana

Wycieczka kończy się w dniu dzisiejszym. Zostaniesz odwieziony na lotnisko.