Ogród botaniczny w Johannesburgu

Ogród im. Waltera Sisulu w Johannesburgu

Widok na wodospad Witpoortjie w ogrodzie botanicznym Walter Sisulu
Jest to jedno z naszych ulubionych miejsc, nie tylko z powodu relaksującej atmosfery, ale też dlatego, że gnieździ się tu jedyna w Johannesburgu para orłów verreaux (czarne orły). Podczas pierwszej mojej wizyty w Walter Sisulu Botanical Garden miałem okazję zobaczyć te ptaki krążące dumnie nad skalistymi wzgórzami w poszukiwaniu pożywienia. Później widywałem je wielokrotnie, siedzące przy gnieździe, obok wodospadu Witpoortjie. Wodospadu Witpoortjie ma wysokość 70 metrów i jest dużą atrakcją ze względu na otaczające go warstwy skał w kolorach od pomarańczowego do ciemno-brązowego. Obok wodospadu znajduje się ścieżka wiodąca do samej góry wodospadu. Na terenie ogrodu rośnie ponad 600 gatunków popularnych w okolicach Johannesburga gatunków roślin, przebywa tu 220 gatunków ptaków, kilka rodzajów płazów, małe antylopy i szakale.
Czytaj dalej o: Walter Sisulu Botanical Garden

Jak tam dojechać?

Z autostrady N1 zjedź zjazdem Beyers Naude. Skręć w prawo w kierunku Honeydew. Po przejechaniu około 5.7 km skręć w lewo w Christiaan de Wet (R564). W odległości 4 km (obok Makro), skręć w lewo na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną w kierunku Hendrik Potgieter (M47). Na następnych światłach skręć w prawo w Hendrik Potgieter, kontynuuj jazdę przez około 5 km i skręć w lewo w Doreen Road (po lewej stacja benzynowa Caltex). Na następnych światłach, po ok. 25 m skręć w prawo w Malcolm Road. Walter Sisulu