Wodopój w Etoshy

Typowy wodopój w Parku Etosha

Zimą, wielkie jeziora Etoshy zamieniają się w sadzawki, z wodą zapweniającą przetrwanie do następnej pory deszczowej. Przez cały czas ustawia się tutaj kolejka. Wygląda to jak pustynia, ale jeszcze miesiąc temu, cały ten obszar był pod wodą.

Inspirujący plan wycieczki do Namibii

Dalsza część planu ze strony:

Dni 8 i 9 Koncesja Palmwag

Po porannym safari w Ongava, jedziemy południe do Koncesji Palmwag rozległego jałowego krajobrazu usianego górami z płaskimi grzbietami i stożkowymi szczytami i do domu jednego z największych na świecie naturalnych populacji rzadkiego nosorożca czarnego. Nasz obóz jest członkiem Save the Rhino Trust, który pomógł odnowić populację nosorożca czarnego. Podczas safari będziemy tropili nosorożca czarnego, zobaczymy inne afrykańskie zwierzęta i przejdziemy pieszo pod opieką strażnika by odkryć charakterystyczne gatunki flory i fauny regionu.

Dzień 8: 6 km spaceru, 1-2 godziny, Dzień 9: 8 km spaceru, 2-3 godzin

Dzień 10 Damaraland

Mapka do trasy do Okonjima
Mapa - trasa wycieczki

Wjeżdżamy do Damaraland, spotykamy jałowy krajobraz pustynny, gdzie niezwykle dobrze radzą sobie sukulenty karmione przez mgły z Atlantyku. Spotkamy ludność Himba, pół-koczowniczych pasterzy, którzy mieszkają w szałasach stożkowych zbudowanych z liści palmowych, drewna i błota. Spotkamy starszych Himba, aby dowiedzieć się o ich historii i unikalnych tradycjach-w dużej mierze niezmienionych przez wieki.

4 km pieszo, 1-2 godzin

Dni 11 i 12 Twyfelfontein / Swakopmund

Dziś rano, poszukiwanie nieuchwytnego słonia pustynnego. Następnie zwiedzanie Twyfelfontein, z listy światowego dziedzictwa UNESCO. Trekking w góry, aby zobaczyć petroglify ludu San wyryte w czerwonym piaskowcu i odkryjemy geologiczne osobliwości Burnt Mountain i piszczałek. Jedziemy do Swakopmund, miasta portowego między pustynną Namib i Atlantykiem. Szukamy gadów pustynnych i innych nocnych stworzeń na nocnym spacerze w Swakop River Valley. Następnego dnia, spływy kajakowe w Walvis Bay, szukamy kotików, delfinów butlonosych, flamingi, a może żółwia skórzastego. Później, zapuszczamy się w dolinie rzeki Kuiseb by spotkać przedstawicieli ludu Top- naa i poznać rąbek ich tradycji.

Dzień 11: 8 km spacery, 2-3 godzin; Dzień 12: 8 km, wiosłowanie - 2 godziny